The RIBA Journal - Sands End Nurtures in Nature

Redacteur Jan-Carlos Kucharek deelt zijn mening over het Sands End Arts and Community Centre in Londen, waarvoor StoneCycling op maat gemaakte Nougat WasteBasedBricks.

The RIBA Journal - Sands End Nurtures in Nature

“Wat ook werkt, is zijn keuze voor de warme, ‘Nougat’-gevelsteen van het Nederlandse bedrijf StoneCycling, met 70% gerecycled materiaal en 30% klei, als aanvulling op de boterachtige terracotta-verbanden van de Edwardiaanse muur.

Door als het ware in het materiaal te werken, werden de belangrijkste verhogingen, tegen meerprijs, gespecificeerd als gezaagd in plaats van de natuurlijke afwerking van flank verhogingen, waardoor een geheel eigen subtiele hiërarchie ontstond.”

“Goedkoper dan gereconstitueerde steen, was het duidelijk duurder dan baksteen; bewezen door de manier waarop Mae kosten heeft bespaard en £27.000 op de contractsom heeft bespaard door slim de stenen op hun kant te stapelen, om een gevel module te genereren die tegelijkertijd vertrouwd en toch eigenzinnig is.”

Lees het volledige artikel op: www.ribaj.com

Media Verzoek?

Als je geïnteresseerd bent in het delen van ons verhaal, onze producten of projecten in je publicatie of op je beurs wilt tonen, of als je wilt dat wij op je evenement komen spreken, neem dan contact op via media@stonecycling.com of kijk in onze media kit voor aanvullende informatie, video's en afbeeldingen op hoge resolutie.